ایران لیزرتگ

مقایسه لیزرتگ و پینت بال

در این مقاله به مقایسه لیزرتگ و پینت بال می پردازیم. در ابتدا بهتر است یک تعریف کوتاه و مختصر از لیزرتگ و پینت بال داشته باشیم و بعد به بررسی تفاوت ها و مزایای هر کدام بپردازیم.

لیزرتگ چیست؟

لیزرتگ نسخه الکترونیکی پینت بال است. در ابتدا به عنوان آموزش نظامی ارتش استفاده می شد. لیزرتگ یک بازی مهیج و ایمن است و در آن محدودیت سنی نداریم. با استفاده از سناریو ها می توانید هم به صورت انفرادی و هم به صورت تیمی بازی کنید. اسلحه های لیزرتگ برای شلیک از اشعه مادون قرمز استفاده می کنند که بدون هیچ گونه خطر و آسیبی است.

پینت بال چیست؟

واژه پینت بال همانطور که از معنا آن پیداست به معنای توپ رنگی است و در این بازی توپ های رنگی شلیک می شود. هدف در این بازی این هست که به سمت تیم مقابل رنگ و آب شلیک می کنند و تیمی که بیشتر مورد حمله قرار گرفته باشد بازنده است.

تفاوت لیزرتگ و پینت بال

در محیط و تجهیزات

هر دو فعالیت ازاد در فضا هستند اما در لیزرتگ هم می توان فضای باز و هم بسته که امکان نورپردازی، تولید صدا و افکت هایی مثل دود مصنوعی که به فضاسازی را جالب می کند. اما در پینت بال اغلب باشگاها در فضای باز است و در سرما و گرما(نور خورشید زیاد) دچار محدودیت می شوند. درمورد تجهیزات لیزرتگ که اسلحه ها سبک تر است پس به راحتی در هر سنی می توانند استفاده کنند. تمام اسلحه ها نرم افزاری هستند اما اسلحه های پینت بال از تجهیزات ساده که شامل توپ های رنگی است تشکیل شده است.

امنیت

در لیزرتگ از اشعه مادون قرمز استفاده می شود و هیچ خطی ندارد. اما درپینت بال با استفاده از گلوله های رنگی که تماس فیزیکی دارند و ممکن است باعث درد و حتی کبودی شود.

تکنولوژی در بازی

در بازی لیزرتگ تمام فعالیت ها توسط نرم افزار مدیریت و گزارش می شود. بنابراین امکان تقلب در بازی را از بین می برد. اما در پینت بال بر عهده ی یک نفر است که مانند داور در زمین عمل می کنند. حتی دیده شده که داور متوجه برخورد تیر به بازیکنان نمی شود.

خلاقیت در نقش و سناریوها

یکی از جذابیت های بازی لیزرتگ امکان ایجاد نقش ها و شخصیت های مختلف است. برای مثال خلاقیت در نوع لباس، تجهیزات باعث ایجاد فضایی متنوع و خاص برای بازیکنان می شود. سناریو های این بازی مانند دفاع از قلعه، جستجو و تخریب،مبارزه تیمی … هیجان و جذابیت بازی را چند برابر می کند.اما در پینت بال این امکانات وجود ندارد.

نتیجه گیری

هر دو بازی لیزرتگ و پینت بال در فضاسازی و شبیه سازی میدان نبرد موفق عمل کرده اند. هردو برای بازیکنان جذاب و مهیج است اما برتری لیزرتگ نسبت به پینت بال به خصوص در مورد سطح ایمنی را نمیتوان نادید گرفت. علاوه بر مواردی که گفته شد فعالیت در بازی لیزرتگ برای سرمایه گذاران مزایای بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر